Als de 246-jarige geschiedenis van Birkenstock ons iets vertelt, dan is het dat wanneer een product echt goed is, het elke trend kan overleven. Sla een designerlabel op de kurksandalen die geliefd zijn bij coole moeders en techneuten, en het is onverslaanbaar.
U zult zich altijd de schoenen herinneren die u op uw favoriete vakantie of eerste concert droeg. Voor Proenza Schouler’s Jack McCollough en Lazaro Hernandez was het Birkenstocks. De klassieke schoen roept hun makkelijke, zorgeloze tienerjaren op waarbij Hernandez de casual slip-on sandaal droeg op vakantie met vrienden en de slip-on zorgde voor comfort terwijl McCollough zijn toenmalige favoriete band Grateful Dead in de VS achterna zat.
Verkrijgbaar bij Net-a-Porter
De zesdelige samenwerking, die nu exclusief op Net-a-Porter verkrijgbaar is, is gebaseerd op Proenza Schoulers jeugdige, hippe esthetiek in het centrum van de stad, die de nadruk legt op rijke texturen en tinten, en de iconische Milano en Arizona stijlen van Birkenstocks opfleurt. Wat het meest opvalt zijn de vier nieuwe glanzende kleuren in zwart, zilver, wit en oker, evenals de doorgestikte details en klittenband die de plaats innemen van Birkenstocks’ kenmerkende gesp. “We wilden de geest, de hardcore functionaliteit behouden, maar het geheel terugbrengen tot de pure essentie”, vertelde Hernandez Magazine over de “off-duty” schoen. McCollough voegde eraan toe dat Birkenstocks van pas komen backstage bij modeshows en in andere stressvolle omgevingen.
Dit artikel is vertaald van Elle.com.